גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה

אטלאנטידיש - שירי איציק מאנגר בביצוע רות לוין

ארכיון תאריך: 24 ספטמבר 2019

משך: שעה ו-20 דקות

משתתפים:
רות לוין: שירה
אלכסי בלואוסוב: גיטרה
קונצרט חגיגי לרגל חנוכת האלבום אטלאנטידיש
 
אלבום זה ראה אור לרגל 50 שנה למותו של איציק מאנגר. הוא מוקדש לשירת ארץ יידיש – האטלנטיס שלנו, ומכאן שמו בישראל: אטלנטידיש. גיבורת האלבום היא ציפור נפשו של המשורר, ציפור מכושפת ושמה "טווס הזהב". טווס הזהב בא אל שירת יידיש משיר עם נושן ששולחת לאימהМ אישה צעירה המבכה את נישואיה האומללים ומשווה את עצמה לציפור של הזהב שאיבדה את נוצת הפז שלה בארץ נוכרייה... בפואטיקה יהודית מזרח אירופאית היה הדימוי הזה לסמל החלום על אודות האושר והיופי, ובשיריו של איציק מאנגר היה טווס הזהב המעופף לגילום המוזה היהודית, ההשראה והשירה עצמה. כך הפך פניקס, ציפור אש פגאנית, לסמל השירה היידית. ביהדות נקרא הפניקס "עוף חול". המדרש מפרש פסוק מספר איוב ("כחול ארבЖה ימים") כהתייחסות לעוף החול: "עוף ושמו 'חול' ולא נגזרה עליו מיתה, שלא טעם מעץ הדעת, ולבסוף אלף שנה מתחדש וחוזר לנערותו"… הבה נקווה שכך יעלה גם בגורלה של 
שירת יידיש...
 
רות לוין, כלת פרס סגל לתרבות יידיש, היא אחת המבצעות המובילות בתחום השיר ביידיש. חלק נכבד מהרפרטואר שלה הוא מוזיקה קאמרית לשירי משוררי יידיש שהלחין אביה לייבו לוין, שחקן ומלחין נודע יליד צ'רנוביץ. בנוסף לפעילותה הבימתית עוסקת בתרגום ספרות יידיש ועברית.
נגן הגיטרה אלכסיי בלואוסוב הוא חתן מספר פרסים ישראליים ובינלאומיים. משמש כיום כמנהלם האמנותי של שני פסטיבלים בינלאומיים לגיטרה קלאסית. אביו אלכסנדר בלואוסוב היה משורר יידי בולט. 
אלבום זה נולד מתוך כ-15 שנה של יצירה משותפת.
 
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter