גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מוזיקה קלאסית

התזמורת הקאמרית הישראלית מארחת את מקהלת הגברים Rustavi

ארכיון תאריך: 4 ספטמבר 2019 - 9 ספטמבר 2019

משך: שעה ו-40 דקות, כולל הפסקה

התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של מאסטרו אריאל צוקרמן מארחת את מקהלת הגברים RUSTAVI מגיאורגיה. 

בתכנית:
א- קאפלה
אירקלי נסידזה סימפוניה קאמרית מס' 3
אוטר טקטקישוילי שירים מגרליים
סולחן צינצדזה חמש מיניאטורות      
יוסף ברדנשוילי הדרך לציון

בשנת 2011 הופיע בישראל אנסמבל רוסטאווי מגיאורגיה. הקהל יצא מגדרו לנוכח התופעה הנדירה  של שילוב קולות פוליפוני מדהים.  וכך כתב אז יוסי שיפמן:
"נתחיל בהמלצה חמה: ללכת, לשמוע וגם לראות תופעה מוזיקלית הרחוקה מלהיות שגרתית........ כדאי לחייך עוד לפני שהגעתם לאולם. עכשיו תלכו! "

אנסמבל רוסטאווי נוסד בשנת 1968. בשנות קיומו ביצע האנסמבל למעלה מ5,000 קונצרטים ביותר מ  80 מדינות בעולם. מייסד האנסמבל, והמנהל האמנותי שלה הוא אנזור ירקומאישוילי. ירקומאשיוילי הוא דור שביעי לשושלת מוזיקאים מכובדת ומפורסמת. למשפחה היסטוריה של כ 300 שנות מסורת, ביצוע וידע של שירי העם הגיאורגים, אשר את שורשיהם ניתן למצוא אלפי שנים אחורה.

אנסמבל רוסטאווי משמר ומקים לתחיה שירי עם עתיקים, מקליט אותם, משתתף בפסטיבלים ברחבי העולם ועורך הכרות עם הפולקלור הגיאורגי. בשנת 1977 ארה"ב שלחה לחלל, יחד עם יצירות מופת מכל העולם, שיר גיאורגי בביצוע האנסמבל.
ב2011 קבעUNESCO   שהשירה הגיאורגית הפוליפונית נמצאת בסכנת הכחדה. ברב ארצות מזרח אירופה השירה המסורתית אינה קיימת עוד, ואנסמבל רוסטאווי משמר את זאת הגיאורגית. 

האנסמבל שר בסגנון פוליפוני שבו יכולים להיות אפילו 7 קולות עצמאים שמתחברים להרמוניה אלוהית שיכולה לקחת את המאזין למציאות אחרת.

השירה הפוליפונית קיימת גם בארצות אחרות כמו בולגריה, תורכיה, קורסיקה ואפריקה, אך השירה הגיאורגית ייחודית כי יש בה גם חדות הרמונית, אימפרוביזציה, טמפרמנט וחשיבה פוליפונית ייחודית. כל אלה עושים את השירה הגיאורגית לפנומנלית.

המקהלה, שמונה 10 זמרים, תשיר יצירות א-קאפלה ממיטב הרפרטואר, ותצטרף לתזמורת ביצירתו של אוטר טקטקישוילי "שירים מגרליים" וליצירתו של המלחין הישראלי, יוצא גיאורגיה, יוסף ברדנשוילי – "הדרך לציון". כמו כן, תנגן התזמורת (ללא המקהלה)  גם את הסימפוניה הקאמרית מס' 3 של סולחן נסידזה ו5 מיניאטורות של סולחן צינצדזה.

הקונצרט המיוחד הזה עם אנסמבל רוסטווי יפתח את עונת הקונצרטים 2019-2020 של התזמורת הקאמרית הישראלית בניצוחו של אריאל צוקרמן והפעם בסיבוב הופעות ארצי בירושלים, תל-אביב וחיפה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter