גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון הקאמרי - אויב הציבור

ארכיון תאריך: 9 ספטמבר 2019 - 12 ספטמבר 2019

משך: שעה וחצי

ד"ר תומאס שטוקמן הוא רופא האחראי על התברואה במרחצאות שנפתחו זה עתה בעירו הקטנה. הוא מגלה שהמים במרחצאות מזוהמים וגורמים לתחלואה בקרב הטובלים בהם. כראוי, הוא מדווח על כך לאחיו, ראש העיר, אבל מגלה שלא אחיו ולא מי מקובעי המדיניות בעיר אינם מעוניינים בחשיפת האמת שעלולה לעלות כסף רב. שטוקמן אינו נסוג– גם כאשר מאבד את תמיכת חבריו, אחר כך את עבודתו – והופך לבסוף לאויב הציבור.

היחיד שמעז ללכת נגד הזרם וחוטף, יחסי הון-שלטון-עיתון, המתח שבין שמירה על האינטרס הציבורי אל מול האינטרס הכלכלי, הרוב המשוכנע וצמא הדם אל מול הפרט שמעז להתנגד. הנושאים הללו בוערים בעשור השני של המאה ה-21 בישראל לא פחות משבערו בנורבגיה של סוף המאה ה-19 ובדמו של הנריק איבסן.

הם לא נותנים מנוח גם ליוצרי העיבוד המודרני של המחזה, דן שפירא ויונתן אסתרקין. השניים תרגמו את המחזה ועיבדו אותו יחד. שפירא מגלם את התפקיד הראשי –שטוקמן האידאליסט, שמניח את קשריו המשפחתיים, את מעמדתו ואת עתידו המקצועי על מזבח המאבק למען בריאות הציבור והאמת. אסתרקין ביים את ההצגה, שמתרחשת באולם אינטימי המאפשר לקהל – ואף מחייב אותו – לקחת חלק בהתרחשות, לומר את דברו.

מיכאל הנדלזלץ, מבקר התיאטרון הוותיק של "הארץ", שיבח את עבודתו של שפירא וכתב: כי הוא "רוחהשלההצגה. שפירא, שהיה שחקן בשל כברב הופעותי והראשונות עלה במהל פנייותרמעשור, מביאל תפקידה זה בגרות, שלווה ואתה ידיעה שכשאתה עושה ומקרין פחות כך את המשכנע יותר". ההתרחשות הדרמטית על הבמה גולשת לעתים קרובות גם אל האולם. בהצגה משולבים קטעי וידאו ומוזיקה חיה, שמבוצעת בידי השחקנים עצמם. הפסקול כולל שירים של ניק קייב, בוב דילן, ניל יאנג ולאונרד כהן.

מאת: הנריק איבסן
נוסח עברי ועיבוד: דן שפירא ויונתן אסתרקין
בימוי: יונתן אסתרקין

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter