גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון גשר - ספר דוד המלך

ארכיון תאריך: 13 ינואר 2020

תרגום לרוסית

משך: שעתיים, כולל הפסקה

ההצגה בשפה עברית עם כתוביות ברוסית.
שימו לב! הצופים שרכשו כרטיסים לפני שורה 6, לא יוכלו לקרוא את הכתוביות על המסך.


מיהו דוד המלך? מהיכן בא? כיצד הגיע לשלטון? וכיצד הנהיג את ממלכת ישראל? השאלות האלה נותרו פתוחות מתקופת התנ"ך ועד היום. האם המיתוס על רועה צאן תמים ויפה תואר שהיה עסוק בעיקר בחיבור מזמורים ובנגינה על כינור מחזיק מים? או שמא מדובר בשליט אכזר, פוליטיקאי משופשף ואיש שתאוותו המינית ותאוות השלטון שלו לא ידעה שובע? רועי חן כתב מחזה על פי ספרו של שטפן היים המזרח-גרמני "דו"ח המלך דוד", שעוסק כל כולו במנגנוני שכתוב ההיסטוריה, שבהם משתמשים בעלי השררה מתקופת המקרא ועד היום.
המנהל האמנותי של תיאטרון גשר יבגני אריה ביים את המחזה תוך שימוש בעושר רב של כלים: הדילוג הדק בין העבר להווה בתלבושות ובתפאורה שעיצבו סטפניה גאורוגקייטה ומיכאל קרמנקו, תיאטרון בתוך תיאטרון בסצינות המציגות את ה"נראטיב הרשמי" דוגמת הקרב בין דוד לגולית, כפי שהשתמר בסופו של דבר במקרא, מצלמות וראיונות בתחקיר כמו-עיתונאי שמבצע הגיבור הראשי של הדרמה – ההיסטוריון איתן בן הושעיה בגילומו של אלון פרידמן.

זהו מחזה מרשים, אינטנסיבי ורב-דמויות, שמצליח להפוך את אחד המיתוסים החשובים בתולדות עם ישראל ובתרבות האנושית בכלל לאקטואלי ולחשוף את הגחמות, התשוקות והמניעים האפלים שגורמים להתעצבותם של מיתוסים באשר הם. בחירת השחקנים אינה משאירה מקום לספק: מדובר באחת ההצגות החשובות בשנים האחרונות: מיקי ליאון בתפקיד שלמה המלך, דורון תבורי בתפקיד בניה שר הצבא האימתני והאלים, ליליאן רות בתפקיד מיכל אשתו של דוד ועוד, ועוד.

"יצירת מופת אמיתית בה העבר וההווה מתמזגים וחיים יחד בהרמוניה מושלמת, ורק מוכיחים כמה נכון הפסוק ממגילת קהלת: 'מה שהיה הוא שיהיה ומה שנעשה הוא שייעשה ואין כל חדש תחת השמש'. הצגה שאסור להחמיץ, בית ספר לתיאטרון פנומנלי". ניר סלונים, "מאקו"

משתתפים: אלון פרידמן, מיקי לאון, דורון תבורי, גלעד קלטר, יובל ינאי, אלכסנדר סנדרוביץ', אלדד פריבס, בוריס אחנוב, הנרי דוד, שיר שנער,  יבגני טרלצקי, ויטלי פוקס, ליליאן רות, קארין סרויה, רות רסיוק, טלי אוסדצ'י, דניאל סטיופין, אלכסנדר טורופובסקי, אנדריי קוליש, מיכאל ריבקין

מחזה מאת רועי חן על פי ספרו של שטפן היים
בימוי: יבגני אריה

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter