גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
מוזיקת עולם

מיסה קריאולה - Misa Criolla

ארכיון תאריך: 17 דצמבר 2018 - 18 דצמבר 2018

משך: שעה וחצי

יאיר דורי וגלים הפקות גאים להציג:
מיסה קריאולה
Misa Criolla de Ariel Ramirez מגיעה לישראל מארגנטינה למופע אחד בלבד!
 
יצירת המופת המוזיקלית מיסה קריאולה, הנחשבת לאחת היצירות החשובות ביותר במאה ה-20, מגיעה לישראל למופע אחד בלבד!
בכיכובם של דור ההמשך למייסדים
סולן: קלאודיו סוסה, אחיינה של מרסדס סוסה האגדית,
ניהול מוסיקלי: פאקונדו ראמירס, בנו של אריאל ראמירס, מלחין היצירה.
 
רודולפו רואיס: צ'ארנגו, טוקוטה גורדיליו: כלי נשיפה, פביאן ליאנדרו: גיטרה, פאקונדו ראמירס: קלידים, אוליסס לסקאנו: כלי הקשה, לוקאס רוסנואסר: בס.
מקהלת האיחוד
מנצח: רונן בורשבסקי

היצירה המוזיקלית  מיסה קריאולה נכתבה בשנות ה-60 על ידי המלחין הארגנטינאי אריאל ראמירס, ובנויה כמיסה מסורתית. היצירה נכתבה בשפה הספרדית ובשילוב מוטיבים וסגנונות מוסיקליים עם השפעות מעולם המחול והמוזיקה הדרום-אמריקאית העממית. היא זכתה לביצועים רבים בכל רחבי העולם. היצירה נכתבה למקהלה ומבוצעת על ידי מקהלה, טנור וכלים אותנטיים דרום-אמריקאיים. היא משלבת מקצבים עממיים עם אלמנטים של ליטורגיקה עתיקה. מיסה קריאולה שואבת את עוצמתה מההיצמדות למקורות המוסיקליים בשפה הספרדית בשילוב הפולחנים שהשתמרו ברחבי ארגנטינה.

היצירה נכתבה ב- 1964 ע"י ראמירס והוקלטה בגרסה המקורית בביצוע מקהלת ה-Basílica del Socorro ורביעיית הגברים לוס פרונטריסוס ויצאה לאור על גבי תקליט. ב- 1965 הושמעה מיסה קריאולה בהופעה פומבית ראשונה בתיאטרון קולון (Teatro Colón) בבואנוס איירס. ב-1967  הופיעו ראמירס ולהקתו עם היצירה בסדרת הופעות ראשונות באירופה. משנות ה-70 ואילך צברה היצירה פופולריות עצומה, שהביאה להקלטות וביצועים של אמנים רבים בכל העולם והיא נחשבת כאחת המיסות הראשונות שהתפרסמו בשפה מודרנית. בין האמנים שהשתתפו בביצוע קטעי הסולו: זמר הטנור חוסה קאררס, הזמר היווני יורגוס דאלארס והזמרת מרסדס סוסה.


ראמירס סיפר בעבר כי לצורך כתיבתה עבר בכל רחבי ארגנטינה, ביקר בכפרים הנידחים ביותר וליקט מקצבים וסגנונות שונים. את החומר שריכז בידיו ערך בצורת מיסה. כאשר הביא אותה לראשונה למנהל אולפן הקלטות, נדחה בטענה כי היצירה חסרת ערך, ורק לאחר שכנועים רבים הסכים להקליטה. מהגרסה הראשונה של המיסה נמכרו במשך 5 שנים רק 5,000 עותקים. רק לאחר שהפכה למבוקשת שב ראמירס לאותו אולפן הקלטות והקליט אותה מחדש בגרסה שהפכה אותה לפופולרית בכל רחבי העולם.
עד היום נמכרו למעלה מ-30 מיליון עותקים של היצירה בביצועיה השונים.
 
בתוכנית: מיסה קריאולה, נבידד נואסטרה ויצירות מתוך הפולקלור הארגנטינאי המקורי.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter