גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

http://www.habama.co.il/
הופעות מחול ובלט

הבלט הלאומי של רוסיה של ויאצ'סלב גורדייב - דון קישוט

ארכיון תאריך: 4 מרץ 2018 - 10 מרץ 2019

משך: שעתיים

פ. ג. ק. הפקות גאים להציג: לראשונה בישראל! תיאטרון הבלט הלאומי של רוסיה בסבב הופעות מיוחד לכבוד חגיגות 50 שנות יצירה של ויאצ'סלב גורדייב, מייסד ומנהל התיאטרון
בלט ב-2 מערכות ו-6 תמונות  "דון קישוט"


מוסיקה מאת ל. מינקוס 
כוריאוגרפיה: מ. פטיפה, א. גורסקי  
עריכה ובימוי: ו. גורדייב
הפקה גרנדיוזית בהשתתפות 120 אמנים על הבמה
בליווי התזמורת הסימפונית חיפה

"לראות את כשרון הבלט הרוסי בשיאו – זאת הזדמנות נדירה... " – כך הגיב העיתון "ווסטרן מורנינג ניוז" לאחר הופעות תיאטרון הבלט הלאומי (Russian State Ballet Theatre)  שהתקיימו בבריטניה. תיאטרון הבלט הלאומי של רוסיה הינו אחד התיאטראות לבלט המובילים ברוסיה, להקת סולנים של ממש, המגיע אלינו לסבב הופעות מיוחד, עם ההרכב הראשוני, לכבוד חגיגות היובל של מייסדו. המוסיקה השמחה של לודוויג מינקוס, הכוריאוגרפיה הוירטואוזית של מריוס פטיפה ואלכסנדר גורסקי, בעריכה ובבימוי המקורי של ויאצ'סלב גורדייב, התפאורה והתלבושות המפוארות שנעשו ע"י אמנים מוכשרים ממוסקבה – בהפקה הזאת יש את כל המרכיבים של גולת הכותרת התיאטראלית לעונה הקרובה! עפ"י ויאצ'סלב גורדייב, "דון קישוט" הינו בלט חגיגי, המשלב מוסיקה מדליקה ומשמחת בסגנון ספרדי, כוריאוגרפיה וירטואוזית, תפאורה ותלבושות ססגוניות. הוא מלא באהבה, הומור ושמחת חיים, ומעביר אותם לקהל הצופים. ולרקדנים הוא מהווה הזדמנות נהדרת להראות את כל היכולות הכוריאוגרפיות שלהם במלוא הפאר". ולא בכדי "דון קישוט" הינו אחד מחמשת מופעי הבלט הפופולאריים בעולם!
בגרסתו של גורדייב, עפ"י הליברית שכתב, "דון קישוט" הפך לדינמי יותר ומוסיקאלי יותר. נוספו לו ריקודים ודמויות חדשות, שעיטרו את המופע. למשל, דון קישוט וסנצ'ו פנצ'ו, מדמויות זותר בגרסה המסורתית, אצל גורדייב קיבלו ריקודים משלהם, המבליטים את אופיהם. לראשונה ללחן המקורי נוספו קטעים חדשים מתוך מורשתו של לודוויג מינקוס בוינה.
 
הופעות של תיאטרון הבלט הלאומי של רוסיה הן תמיד חגיגה לאוהדי הג'אנר, ומהוות הזדמנות מצויינת לצלול לעולמו הקסום של הבלט הקלאסי העולמי. ההופעות הקרובות בישראל תהיינה בהשתתפות רקדני ההרכב המקורי, הראשון כולל סולנים מובילים, זוכי פרסים רבים בתחרויות בלט בינלאומיות.

ביניהם: פרימה בלרינה אנה שצ'רבקובה, זוכת פרס "רוח המחול" בקטגוריה "הכוכבת";
דימיטרי קוטרמין, סולן פרמייר;
סבטלנה אוסטוז'נינובה, סולנית מובילה;
יוליה זביאגינה, פרימה בלרינה;
סיורי פוקודה, סולנית מובילה;
מסטיסלב ארפייב, סולן מוביל;
אוקסנה גסניקובה, סולנית מובילה ורבים אחרים.
 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter