גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

  • לתשלום: 3221* או 072-275-3221
  • א׳-ה׳ 8:00-21:00, ו׳ 8:00-15:00, ש׳ 8:00-21:00
http://www.habama.co.il/
הצגות

תיאטרון הקאמרי ותיאטרון גשר - תמונות מחיי נישואין

ארכיון תאריך: 13 יוני 2018 - 27 פברואר 2019

משך: שעה ו-40 דקות

תיאטרון גשר: הזמנת כרטיסים לכל ההופעות
תיאטרון הקאמרי: הזמנת כרטיסים לכל ההופעות

השגרה, השיעמום, השקרים הקטנים שמצטברים לכדי שקר גדול: כך נראים חייהם של יוהאן ומריאן אחרי שנות נישואין רבות. האם זהו מצב שאיתו יוכלו כמה מהזוגות שיצפו בהצגה להזדהות? אולי. בשנת 1973, כשסדרת הטלוויזיה שכתב וביים אינגמר ברגמן שודרה בשבדיה, הרחובות היו מתרוקנים. השבדים נצמדו אל המסכים. היו שאף הטילו על ברגמן את האחריות לעלייה בשיעורי הגירושים במדינה בעקבות הסדרה – שכן היא פתחה עבור זוגות רבים את האפשרות לבטא את רגשותיהם האמיתיים, אחרי שנים של הסתרה. הסדרה עובדה כעבור שנה לסרט אלמותי ומאוחר יותר צמצם אותה ברגמן גם למחזה, שהועלה פעמים רבות על במות העולם.

ההפקה הנוכחית, קופרודוקציה של התיאטרון הקאמרי ותיאטרון גשר בבימויו של גלעד קמחי, עלתה בשנת 2017 וזכתה מאז לשבחי מבקרים מקיר לקיר. שני שחקנים בלבד מופיעים על הבמה, אפרת בן צור ודרור קרן, ולצדם שישה רקדנים, שלעתים גם "מפעילים" את הדמויות. אם המחזה של ברגמן בנוי על ניואנסים דקים וגדוש בהשתקפויות – למשל, הצפייה של בני הזוג שנישואיהם מתפוררים במחזה של איבסן "בית בובות" המוקדש לזוג שיחסיו מושתתים על שקר, הרי שבימויו של קמחי מוסיף השתקפויות וניואנסים וכך מגביר את משחקו של בגרמן ברבדי משמעויות.
הביקורות משבחות ממש כל פרט בהצגה – החל מהפסקול של אמיר לקנר, עבור בתלבושות שעיצבה אורנה סמורגונסקי וכלה בתפאורה של ערן עצמון.

משתתפים: אפרת בן-צור, איתי טיראן/מנשה נוי
רקדנים: אוריין אורן, אבי גלוזמן, גיל שינקין, איתי לאור, גל אביצור, עידו מרקוביץ'
תיאטרון הקאמרי ותיאטרון גשר מציגים: תמונות מחיי נישואין מאת אינגמר ברגמן 
תרגום: גלעד קמחי ואיתי טיראן 
בימוי: גלעד קמחי 

"זוהי רכבת הרים עם כמה רגעי שיא שהופכים את הבטן. אחד מהם הוא תמונת הפרידה החזקה שהיא כמו מחול מטורף, הודות לכישורי הכוריאוגרפיה של קמחי ויכולות התנועה המרשימות בןצור" (מאיה נחום שחל, "כלכליסט")

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter